Жінки отримають додаткові виплати до пенсії в розмірі до 1 038 гривень: хто має право і як можна отримати ці кошти в листопаді.
Пенсійний фонд надає фінансову підтримку жінкам, які виховали п'ять і більше дітей. Для отримання цих коштів необхідно спочатку подати відповідну заявку, адже гроші не будуть автоматично перераховані.
Доплату отримують жінки, які народили та виховали п'ять і більше дітей до досягнення ними шестирічного віку. Розмір цієї доплати визначається у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для осіб, які не працюють.
Скільки грошей нарахують
У 2026 році мінімальний рівень життя для пенсіонерів встановлено на рівні 2 595 гривень. Ця сума є основою для визначення розміру доплат.
Жінка, яка виховує п'ятьох дітей, отримуватиме 35% від встановленого мінімуму, що становить 908 гривень на місяць. За кожну додаткову дитину до цієї суми додається ще 1%.
Суми, що прописані в законі "Про пенсії за особливі заслуги перед Україною", передбачають такі виплати: за шістьох дітей – 934 гривні, за сімох – 960 гривень. Матері-героїні, які виховують десять і більше дітей, зможуть отримувати максимальну суму в 1 038 гривень.
Ці кошти нараховуються до основної суми виплат: пенсій за віком, інвалідності, вислуги років або у випадках втрати годувальника.
Які дії необхідно вжити?
У Україні більшість видів соціальних надбавок оформлюються лише за поданою заявою, тому гроші не надійдуть на рахунок автоматично. Необхідно особисто відвідати найближчий сервісний центр Пенсійного фонду.
З собою треба мати заяву та документи, які підтверджують статус багатодітної матері або факт офіційного усиновлення дітей.
Крім того, пенсіонери отримують додаткові виплати в залежності від віку. Відзначимо, що після досягнення 70-річного віку нараховується 300 гривень, з 75 років - 456 гривень, а після 80 років - 570 гривень.
Повну вікову доплату виплачують, якщо пенсія разом з бонусом не перевищує 10 340 гривень.
Нагадуємо, що українці, які перебувають за кордоном, мають можливість придбати страховий стаж.
Для цього потрібно укласти електронний договір із Пенсійним фондом, а мінімальний внесок за місяць становить 1 902,34 гривні.