Новини світу фінансів

Спосіб використання штучного інтелекту людьми: Перплексіті представила всеосяжне дослідження.

Аналіз сотень мільйонів запитів показав домінування освічених фахівців із багатших країн.

Перше масштабне дослідження використання агентів штучного інтелекту показало, що більшість користувачів застосовують їх для підвищення продуктивності та навчання. Дані зібрано на основі роботи браузера з ШІ Comet, запущеного Perplexity AI влітку 2025 року. Дослідники також виявили, що активними користувачами є переважно фахівці цифрових і наукових галузей, передає EuroNews.

Дослідження проводив науковець Гарвардського університету у співпраці з Perplexity AI, класифікуючи користувачів за їх професійною діяльністю та способом використання агента ЩІ. Згідно з результатами, більшість тих, хто користується ШІ, мають високий освітній рівень, походять із більш розвинених країн і працюють у технологічних або наукових сферах.

Агенти ШІ працюють як онлайн-помічники, що здатні виконувати складні завдання на основі коротких запитів. У 2025 році власних агентів запустили або вдосконалили такі компанії, як Amazon, Google, Microsoft та OpenAI.

Згідно з даними дослідження, особи з більш заможних країн, а також ті, хто почав використовувати цифрових помічників на ранніх етапах їх розвитку, частіше "приймали або активно взаємодіяли з агентами". Більше 70% респондентів належали до академічної сфери, фінансів, маркетингу чи підприємництва. Найменше користувачів спостерігалося в галузях, що вимагають фізичних зусиль, таких як енергетика та сільське господарство.

Третина всіх завдань, виконуваних агентами штучного інтелекту, стосувалася підвищення продуктивності та оптимізації робочих процесів. Сюди входили такі діяльності, як створення або редагування документів, фільтрація електронних листів, підсумовування інвестиційних даних та організація календарних подій.

Ще 21% запитів до штучного інтелекту стосувалися сфери освіти та наукових досліджень. Користувачі зверталися до агента з проханням узагальнити навчальні матеріали або надати специфічну інформацію. Серед інших поширених запитів були питання, пов'язані з шопінгом, подорожами та пошуком роботи.

Загалом 55% питань стосувалися особистого життя користувачів, тоді як 30% - професійної діяльності. Ще 16% запитів належали до освітньої тематики, що підкреслює зростання ролі агентів ШІ у навчанні.

Науковці відзначили зміни в поведінці користувачів протягом часу. Спочатку ті, хто звертався до простих побутових завдань, таких як організація подорожей, згодом починали ставити більш складні запити, пов'язані з продуктивністю, навчанням та кар'єрними питаннями. Це свідчить про те, що користувачі адаптуються і поступово збільшують свою довіру до можливостей штучних інтелектуальних агентів.

Не так давно OpenAI анонсувала новий веб-браузер під назвою ChatGPT Atlas. Унікальною рисою цього продукту є режим агента, який дозволяє вбудованому штучному інтелекту самостійно виконувати різноманітні завдання для користувача: від бронювання зустрічей і складання списків справ до пошуку інформації з урахуванням історії переглядів.

Читайте також