Новини світу фінансів

Невдовзі ми представимо нашим клієнтам нову версію застосунку Приват24, - повідомив Дмитро Мусієнко, ПриватБанк. -- Delo.ua

Цього разу ми маємо можливість поспілкуватися з Дмитром Мусієнком, який обіймає посаду члена правління ПриватБанку, відповідального за роздрібний бізнес.

Згадайте про кілька ключових управлінських рішень, які ви прийняли перед початком вторгнення Росії та в перші місяці великої війни. Чи змінили б ви щось у своїх рішеннях? Якщо так, то що саме і чому?

Як найбільший банк, що обслуговує понад 18 мільйонів клієнтів, з початку війни ми забезпечили безперебійну роботу наших електронних сервісів, мережі відділень та банкоматів у всіх регіонах, де немає безпосередньої загрози збройного конфлікту. Ми також запровадили ряд ініціатив для підтримки наших клієнтів у цей складний час.

Ще до початку воєнних дій, маючи інформацію про потенційну загрозу, ми мали чіткий план роботи у воєнній ситуації. Звісно, план не враховував повномасштабної війни. Тому багато рішень у перші дні були прийняті з урахуванням ситуації. Головне для нас - це безпека людей та забезпечення безперебійної роботи платіжної інфраструктури країни.

ПриватБанк займає лідируючі позиції в Україні за кількістю співробітників, їх налічується 19 000. З моменту початку війни всі працівники банку продовжували виконувати свої обов'язки та отримували заробітну плату.

На початку військових дій російська ракета приземлилася неподалік нашого дата-центру у Дніпрі. Це сталося, здається, в перші дні березня 2022 року. Якби ракета влучила у ціль, ймовірно, економіка України зазнала б серйозного удару. Адже ПриватБанк є найбільшим банком в країні, має 7 тисяч банкоматів і 300 тисяч терміналів у магазинах. Безготівкові платежі могли б опинитися під загрозою зупинки. Тому для нас завжди пріоритетом залишається забезпечення стабільності роботи.

Найзначніша інновація, яку ми реалізували під час війни, полягала в переведенні всіх наших дата-центрів у хмарне середовище, і ми виконали це всього за 45 днів. Тепер ми впевнені щодо безпеки наших дата-центрів. У разі виникнення будь-яких непередбачених ситуацій, усі наші дані та інформація про клієнтів зберігаються у хмарі. Це забезпечує стабільність наших операцій та, відповідно, безпеку економіки України.

На другий день після повномасштабного вторгнення ми запустили програми для підтримки наших клієнтів - роздрібних та бізнесу. Ми оголосили кредитні канікули за картками фізосіб, знизили відсоткову ставку за овердрафтом. У березні було скасовано низку транзакційних комісій, комісії за еквайринг. До того ж ми надали можливість клієнтам усіх банків знімати готівку в наших банкоматах в межах лімітів, дозволених НБУ.

Щодо інших ініціатив, наприклад, ми надали нашим клієнтам можливість здійснювати дзвінки в банк безпосередньо через мобільний додаток Приват24. Це стало особливо важливим для тих, хто перебуває за кордоном або в прифронтових територіях, де мобільний зв'язок може бути відсутнім, але доступ до Інтернету залишається.

Які зміни відбулися в ПриватБанку з моменту початку вторгнення, через перші місяці великої війни та до теперішнього часу, на початку 2025 року? Що було втрачено з лютого 2022 року — в фінансових ресурсах чи активах? Які нові можливості з'явилися за цей період? Де вдалося досягти прибутку чи реалізувати нові проекти? У яких регіонах це відбулося? Які ринкові сегменти були освоєні чи залишені з початку війни?

Основна мета полягає в забезпеченні стабільної роботи сервісів та їх безпеки. Ключовим проектом є перенесення дата-центрів банку у хмарне сховище. Завдяки впровадженню ініціативи PowerBanking більше половини відділень ПриватБанку здатні функціонувати навіть під час повного блекауту. Вони обладнані генераторами та старлінками.

Не менш важливий фокус - діджиталізація обслуговування бізнес клієнтів. Саме війна прискорила цей тренд.

У перший рік конфлікту ПриватБанк та інші державні фінансові установи продовжили надавати кредити малим та середнім підприємствам, ставши фактично єдиним надійним джерелом фінансування для бізнесу, особливо для аграріїв та критично важливих секторів економіки. Щоб забезпечити кредитування в умовах війни, було потрібно швидко спростити безліч процесів, які в секторі обслуговування корпоративних клієнтів залишалися більш традиційними, на відміну від роздрібного. Сьогодні відкриття рахунку та отримання кредиту для бізнесу в ПриватБанку реалізовані виключно в цифровому форматі.

Які ключові висновки ПриватБанк зробив за останні три роки?

У світі бізнесу успіх здобуває той, хто найефективніше та найшвидше реагує на запити споживачів. Хоча деякі з цих рішень можуть на перший погляд здаватися невигідними для фінансової установи, в перспективі вони приносять позитивні результати і відкривають нові горизонти для розвитку.

Інклюзивність послуг - головний виклик сьогодення. Ми маємо чітку стратегію інклюзивного та безбар'єрного банкінгу і послідовно втілюємо ії. Бо це вже реальний виклик часу.

Які наступні кроки? Яким чином ви уявляєте майбутнє ринку, де функціонує ПриватБанк?

Навіть в умовах війни ми продовжуємо роботу над розвитком інновацій та вкладеннями в цифрові сервіси. У 2024 році ПриватБанк окреслив кілька основних інноваційних пріоритетів, які відображають останні міжнародні тенденції в банківській сфері, зокрема перехід від продуктово-орієнтованої моделі до клієнтоцентричної.

Наприклад, було започатковано програму лояльності "Привіт", яка стала першою на фінансовому ринку, що використовує штучний інтелект і аналіз даних. Ця програма пропонує клієнтам індивідуально підібрані пропозиції кешбеків та знижок від партнерських торгових мереж та виробників.

Незабаром ми представимо нашим клієнтам оновлену версію застосунку Приват24. Це є складовою масштабної програми, спрямованої на інновації та розробку нових цифрових послуг у нашому банку.

Читайте також