Новини світу фінансів

Бухгалтерський облік для бізнесмена: з чого слід розпочати

Правильно організувати ведення бухобліку ФОП - значить уберегти свій бізнес від порушень, чималих штрафів і проблем з ДПС. Найчастіше саме через недбале ведення обліку, несвоєчасне формування звітності та перерахування податків, ігнорування інших вимог ПКУ підприємці потрапляють у неприємності.

Суми штрафів варіюються, як і наслідки за порушення законодавства. Наприклад, за відсутність поданої декларації фізичній особі-підприємцю може бути призначено штраф у розмірі 340 грн, тоді як за недотримання правил оформлення найманого працівника штраф може досягати 80 000 грн. Для малих підприємців такі серйозні наслідки недбалого управління кадровими і фінансовими документами можуть виявитись катастрофічними.

Організація бухгалтерського обліку для фізичних осіб-підприємців є критично важливою з першого дня після їх державної реєстрації. Кожна фінансова операція, наприклад, отримання платежу за товар або послугу, повинна документуватися первинними документами, заноситися до облікової книги, а також враховуватися при підрахунку загального доходу та оподаткуванні.

Хто може вести облік у ФОП:

Перший етап розпочинається вже під час реєстрації бізнесу – важливо ретельно підібрати систему оподаткування, що забезпечить підприємцю такі можливості:

У бухгалтерії підприємців існує безліч нюансів, кожен з яких вимагає ретельної уваги. Правильний вибір облікової системи може істотно полегшити різні процеси. Наприклад, у певних ситуаціях для "спрощенців" не є обов'язковою реєстрація РРО; вони можуть вести книгу обліку в зручній для них формі та сплачувати фіксовані податки замість відсотка від прибутку. У той же час, загальна система надає більше можливостей для маневру.

Сьогодні українські підприємці мають можливість обрати між двома системами оподаткування.

Важливо підходити до вибору усвідомлено - оптимально отримати пораду від бухгалтера, який врахує всі нюанси і допоможе обрати найвигідніший варіант.

Після вибору системи оподаткування та реєстрації фізичної особи-підприємця, наступним кроком є відкриття підприємницького рахунку в будь-якому банківському закладі. Якщо ви плануєте отримувати доходи не лише в гривнях, а й у інших валютах, важливо також відкрити рахунок в тій валюті, в якій будуть надходити платежі з міжнародної діяльності.

Крім того, доцільно організувати книгу обліку доходів — це може бути реалізовано у зручній для вас формі. Сьогодні підприємцям пропонуються численні програмні рішення, які спрощують і автоматизують процес ведення обліку. Також варто розглянути можливість реєстрації РРО або ПРРО, а також отримання ліцензій, якщо це необхідно (наприклад, для торгівлі алкоголем чи тютюном, або для надання таксомоторних послуг).

Перед початком ведення бізнесу необхідно детально ознайомитися з усіма нормами, що регулюють обраний режим оподаткування. Це включає в себе періодичність подачі звітів, строки подання декларацій до Державної податкової служби та сплати податків, правила оформлення первинних документів та інші важливі аспекти.

Щоб спростити процес обліку, рекомендується впровадити електронний документообіг та скористатися можливостями особистого кабінету на порталі Державної податкової служби. Для цього слід подбати про отримання електронного підпису – кваліфікований електронний підпис (КЕП) можна отримати через додаток банку, звернувшись до податкової служби або іншого акредитованого центру сертифікації ключів (АЦСК).

Читайте також