УЗ відновлює проведення аукціонів з продажу брухту, надаючи ринку більше 200 тисяч тонн сировини, згідно з інформацією ЗМІ.
В кінці листопада новий голова правління "Укрзалізниці" Олександр Перцовський оголосив, що Кабінет Міністрів, всі його структурні підрозділи та сама компанія готові до відновлення аукціонів з продажу металобрухту після року перерви. Цю інформацію повідомляє Telegraf.ua в статті "Геймченджер: Укрзалізниця "перегорне" ринок металобрухту".
"Дійсно, раніше це питання застрягло через тупикові позиції. Зараз ми знайшли рішення. З нашим міністерством вже все чітко відпрацьовано, з Мінфіном усе погоджено. Тому я вірю, що найближчим часом ми все це розморозимо", - сказав топ-менеджер, додавши, що сама УЗ призупинила порізку нового брухту, оскільки вже були накопичені на складах великі обсяги сировини, які не було можливості продавати.
Видання нагадує, що "Укрзалізниця" припинила проводити брухтові аукціони у жовтні 2023 року. "Основна причина зупинки торгів - це бюрократія та безгосподарність. Восени минулого року відбулися певні зміни в "нормативці", які, на думку "Укрзалізниці", унеможливили будь-яке відчуження майна, в т.ч. продаж брухту, без дозволу Кабміну. Аби розблокувати цей казус, потрібно було доповнити дві урядові постанови №1032 та №1054 буквально парою речень, повернувши прийняття рішення щодо брухту на рівень наглядової ради УЗ. Однак цього не сталося, і бюрократичні ігри між різними відомствами тривають вже більше року", - говорить Володимир Головко, керівник Центру політичного аналізу. За оцінкою експертів, втрати УЗ від річної паузи у проведені брухтових аукціонів можуть складати не менш ніж 0,5-1 млрд грн.
Згідно з інформацією Telegraf, з березня 2024 року в Укрзалізниці планують відновлення аукціонів на продаж брухту, що дозволить щомісяця виставляти на торги 20 тисяч тонн сировини. Це означає, що станом на січень 2025 року в УЗ вже буде доступно для продажу 220 тисяч тонн брухту. "Ці обсяги вкрай необхідні для ринку та металургійної індустрії. З травня спостерігається зниження виробництва сталі на українських метзаводах, що триває вже п'ятий місяць. Додаткові обсяги брухту можуть змінити цю тенденцію на позитивну сторону для виробництва металу, що, в свою чергу, призведе до зростання податкових надходжень і створення нових робочих місць в суміжних секторах. Відновлення аукціонів УЗ може дати потужний мультиплікативний ефект для економіки країни", - зазначив Ігор Гужва, керівник аналітичного центру CMD-Ukraine та доктор економічних наук.
Водночас, як повідомляє видання, зимовий період є завжди складним для українських металургів з точки зору забезпечення сировиною: сезонний дефіцит брухту, заводи працюють із складських запасів, а трейдери часто вдаються до маніпуляцій, притримуючи обсяги з метою штучного зростання цін на металобрухт, тоді як поставки брухту на експорт демонструють максимальній показники вже черговий місяць поспіль. Тому розблокування аукціонів УЗ є вкрай важливим. "Це, без перебільшення, буде справою державного значення. Окрім фізичного закриття дефіциту сировини, брухт УЗ збалансує український ринок мінімум до літа 2025 року та зіб'є штучне зростання цін, яке трейдери традиційно організують у січні-лютому", - констатував Ігор Гужва.