Новини світу фінансів

Українські постачальники зерна зосередили свою увагу на європейському ринку, внаслідок чого втратили можливості в Азії, Африці та на Близькому Сході.

Ситуацію використали російські експортери.

За останні два роки Україна практично втратила свої ринки пшениці в Азії та Африці, оскільки зосередилася на збільшенні експорту до європейських країн. Ці зміни призвели не лише до втрати ринкових позицій, але й підірвали довіру з боку колишніх партнерів. Таку інформацію наводить видання Latifundist, посилаючись на думки українських торговців.

"Ми втратили 70% нашої частки на єгипетському ринку. Усі українські експортери змістили свої зусилля на європейські напрямки. Це стало не лише втратою можливості вигідно постачати продукцію до Єгипту, але й підривом довіри з боку єгипетських споживачів", - зазначили в компанії Promising International Trading Co. DMCC.

При цьому місце українських експортерів зайняли конкуренти з РФ. Як наслідок, наприклад, у Тунісі 75% імпортованої пшениці становить російська, ще частина - французька, а української майже немає. Також втрачені позиції на ринку Судану та Ефіопії.

На азійському ринку існують певні труднощі, зокрема в Бангладеші та Індонезії, де російські компанії активно прагнуть витіснити своїх суперників.

"Спостерігаємо, як вони активно реалізують свої товари за рупії в Індії, переходять на бартерні угоди та поглиблюють співпрацю з Китаєм. Це фактично є способом хеджування ризиків, адже нові обмеження можуть виникнути в будь-який момент, що здатне призупинити торгівлю або ускладнити доступ до валют. Тому на ринках, таких як Кенія, Нігерія і Бангладеш, вони за допомогою демпінгу вдаються до усунення конкурентів", - зазначили в "ТАС Агро".

Трейдери відзначають, що російські підприємства готові до роботи з відстроченими платежами, в той час як українські компанії переважно наполягають на миттєвій оплаті після завантаження судна.

Читайте також