Новини світу фінансів

В Чеській Республіці стартує нова інспекційна служба, яка отримала повноваження - Auto24.

Згідно з інформацією на веб-сайті Міністерства транспорту Чеської Республіки, Інспекція дорожнього транспорту отримала нові права та розширені повноваження внаслідок внесення змін до ряду законів, що регулюють дорожній рух.

Експерти Центру дорожнього транспорту з 1 липня почнуть свою діяльність під новою назвою "Інспекція дорожнього транспорту". Вони зосередяться на перевірці головно вантажівок, без залучення поліції чи митників. Основними напрямками їхньої роботи будуть контроль обов'язкових перерв та періодів відпочинку водіїв, перевірка закріплення вантажів, а також вага автомобілів. Крім того, вони виявлятимуть випадки шахрайства, пов'язані з тахографами, як зазначив міністр транспорту Мартін Купка.

Ознайомтеся також: На чеські шляхи виїжджають 26-метрові автопоїзди з кузовами типу BDF.

Інспектори дорожнього транспорту виконуватимуть свої обов'язки без підпорядкування іншим контрольним органам. Вони матимуть право самостійно проводити перевірки вантажних автомобілів у різних місцях, таких як дороги, парковки, термінали, а також на ділянках завантаження і розвантаження.

Вони також мають можливість проводити розслідування конкретних правопорушень безпосередньо на місці, накладати заставу, унеможливлювати подальше керування, а також конфіскувати документи або номерні знаки транспортних засобів.

Салон спецавтомобіля оснащений технологією для дистанційного зчитування даних з тахографів вантажівок, що виявляє маніпуляції з ними, а у багажному відсіку є чимало іншої атрибутики контролю. Фото: Анна Богачова, MAFRA

Для результативної роботи створено спеціалізований автопарк, що на початковому етапі налічує 26 нових фургонів Volkswagen Crafter та 13 автомобілів Škoda Karoq. Спецтранспорт має нанесені на борти синьо-срібні смуги, двоколірний червоно-синій напис назви служби. Винесені на дах спеціалізовані сині вогні дають право пріоритетного безперешкодного проїзду, так само як у машин поліції чи карет швидкої медичної допомоги.

Фургони отримають новітню технологію, яка раніше не використовувалася в Центрі дорожнього транспорту. Мова йде про дистанційний зчитувач цифрових тахографів. Завдяки цій технології, під час руху можна буде дистанційно підключатися до тахографа вантажівки, перевіряти його стан, параметри, а також контролювати режим відпочинку водія.

Читайте також Серійне виробництво гаубиць Caesar 8×8 Чехія розпочне у червні 2025 року

За несанкціоновані зміни в налаштуваннях тахографа перевізник може отримати штраф до 350 000 крон, а водієві можуть заборонити керувати автомобілем. Що стосується суми штрафу, то вона є значною і в перерахунку на національну валюту становитиме близько 665 205 грн.

Завдяки спеціальному зчитувачу тахографа, який можна через віконне скло в задній частині фургона підключити до тахографа вантажівки, інспектор зможе отримати всю потрібну інформацію на свій монітор, навіть під час руху. Фото: Анна Богачова, MAFRA

Контроль за дотриманням водіями вантажних автомобілів обов'язкових перерв під час руху залишатиметься в центрі уваги інспекторів. Однак також важливим аспектом їхньої роботи буде оцінка технічного стану транспортних засобів. У разі необхідності вони можуть вимірювати глибину протектора шин та перевіряти відповідність ваговим стандартам.

"Переважна частина водіїв слідує правилам дорожнього руху і не має причин хвилюватися. Наша задача — усунути з доріг перевантажені вантажівки і забезпечити, щоб усі дотримувалися тих же умов, що й добросовісні водії", — зазначив міністр транспорту Мартін Купка (ODS).

У Чеській Республіці максимально допустима вага для вантажівок вагою понад 3,5 тонни становить 48 тонн. Торішня статистика показала, що кожна четверта вантажівка важить більше дозволеної ваги, згідно з перевірками поліції.

Ознайомтеся також із тим, які автомобілі можуть бути припарковані під новим знаком P+D.

Закон передбачає штраф за перевантажені вантажівки у розмірі 9000 крон (17 100 грн) за кожну тонну, що перевищує максимально дозволену вагу транспортного засобу. Однак максимальний штраф встановлено на рівні 50 000 крон (95 000 грн).

У випадку, якщо вага автомобіля або його комбінації перевищує дозволений ліміт на понад 500 кілограмів, штраф складе 5000 крон (9 500 грн). Якщо ж водій вирішить не проходити процедуру зважування, він буде зобов'язаний сплатити 100 000 крон (190 000 грн).

Мобільний ваговий пристрій перевозиться у вантажному відсіку фургона, для його розгортання потрібно від сили 5-7 хвилин. Фото: Анна Богачова, MAFRA

Розрахуватися можна на місці готівкою. Інспекція також підготовлена до цього варіанту - вона матиме при собі залізний сейф. Квитанція (чек) про отримання грошей видається обов'язково. Банківською карткою також можна розплатитися, це не складніше, ніж сплатити проїзд в автобусі через валідатор.

Також зверніть увагу: На найдовшій автомобільній дорозі України з'явився новий WIM-портал: які його функції?

Інспекція дорожнього транспорту отримає можливість віддаленого підключення до стаціонарних ваг для вимірювання швидкості на автошляхах. Це дозволить їй перенаправляти перевантажені вантажівки для повторного зважування на місці, включаючи всі осі, а також накладати штрафи за правопорушення безпосередньо на місці.

Водіям легкових автомобілів варто залишатися пильними. Незважаючи на те, що інспектори INSID в основному зосереджені на контролі за комерційними транспортними засобами, зокрема вантажівками, вони мають право перевіряти всі транспортні засоби, які знаходяться на дорогах загального користування. Тому водії легкових машин також повинні бути готовими до перевірок, адже інспектори можуть оцінювати викиди їх автомобілів.

У внутрішньому просторі фургона передбачено два робочі зони для інспекторів, які за своїм оформленням нічим не відрізняються від офісних приміщень. Тут також є сейф для зберігання готівки. Фото: Анна Богачова, MAFRA.

Два фургони — один для Богемії та інший для Моравії і Сілезії — оснащені додатковими засобами для максимально точного вимірювання викидів. Це також стосується легкових автомобілів. Раніше це викликало занепокоєння серед деяких водіїв та власників класичних автомобілів, які боялися стати мішенню перевірок. Проте, інспекція не займатиметься контролем старіших транспортних засобів, які мають вищі шанси на невідповідність нормам викидів та є більш "галасливими".

Інспекторам вже прописано зосередитися на транспортних засобах щодо фільтра твердих частинок, який навмисно знято. Керування автомобілем без сажового фільтра (DPF) є незаконним у Чеській Республіці та тягне за собою штраф. Однак багато автомобілістів роблять це щоб заощадити на обслуговуванні та для підвищення продуктивності автомобіля.

Читайте також В Чехії українські авто повинні стати на облік: як це зробити

Фільтр часто знімають з автомобілів тюнери, які модифікують транспортні засоби для підвищення продуктивності за допомогою чіп-тюнінгу, де наявність DPF-фільтра сприймається як обмежувальний елемент. Без DPF автомобіль виробляє більше шкідливих твердих частинок, що погіршує якість повітря.

Компетенція дорожньої інспекції буде поширюватися на всю територію Чеської Республіки, а не обмежуватиметься лише автомагістралями. Інспектори матимуть право перевіряти транспортні засоби в будь-якому місці, включаючи виїзди з терміналів і під'їзди до торгових закладів. Водії зобов'язані зупинятися на вимогу, оскільки інспекція має ті ж повноваження та інструменти, що й поліція.

"Якщо водій не підкоряється, закон не дозволяє нам притягнути його до відповідальності. Однак, транспортні засоби інспекції оснащені камерами спереду та ззаду, і такий запис слугуватиме доказом для передачі справи в поліцію для відкриття відповідного впровадження", - наголосив міністр Купка.

Читайте також