Росія не здійснила жодного прогресу в міжнародних транспортних організаціях у 2025 році.
Ось стислий огляд досягнень нашого Міністерства розвитку громад та територій України в міжнародних організаціях 👇🏻
Ми маємо відповідальність за 31 міжнародну організацію, що охоплює такі галузі, як транспорт, житлове будівництво, морська справа, авіація та інші.
❌ Росія - пройшла повз.
▫ рф програла вибори до Ради Міжнародної морської організації. За півроку активного лобіювання рф та купи витрачених ресурсів - вона набрала найменше голосів серед 48 кандидатів!
Ця надзвичайно важлива перемога виглядала як щось неможливе.
Це результат спільних зусиль нашої команди, включаючи Міністра Олексія Кулебу, Міністерство закордонних справ України та наших партнерів. Особлива подяка заступнику міністра Андрію Кашубі та "морській команді".
Країни, що ігнорують правила безпеки судноплавства та завдають шкоди портовій інфраструктурі, не можуть отримати членство в міжнародних морських організаціях.
* Росія також не змогла отримати членство в Раді Міжнародної організації цивільної авіації (ICAO).
➡ Плід спільних зусиль України та її партнерів - особлива подяка заступнику міністра Сергію Деркачу.
🤝 2025 - це рік інтенсивної міжнародної співпраці:
▫ Мінрозвитку активно працювало з 20 міжнародними організаціями.
Більшість із цих країн продемонструвала, що Росія, незважаючи на тиск і розгорнуту пропаганду, зазнала поразки на виборах до керівних структур або ж зовсім не потрапила до них.
📮 Україна - у керівництві Всесвітнього поштового союзу.
▫ Ми були обрані одночасно до двох рад Всесвітнього поштового союзу.
▫ Це рішення було прийнято на 28-му Всесвітньому поштовому конгресі.
▫ Делегацію очолював заступник міністра Андрій Братус.
🚧 Міжнародний транспортний форум приносить реальні здобутки для України:
▫ Укладено угоду щодо створення Фонду підтримки транспортної галузі України.
У 2026 році плануємо отримати перші внески від Литви, Швеції та Канади.
➡ Це допомога у відновленні доріг, мостів, пунктів пропуску, логістики, транспорту в містах.
⚓ Морська безпека та порти. Від Міжнародної морської організації ми добилися:
▫ експертної допомоги для морської галузі,
▫ підтримки в організації Єдиного морського вікна,
▫ започаткування Кореспондентської групи при ІМО щодо змін до міжнародного права, щоб далі закручувати гайки тіньовому флоту.
🌍 Дунай: реєструємо правопорушення
▫ Разом із Дунайською комісією розробляємо реєстр втрат.
▫ Здійснюємо облік ушкоджень портів, суден та вантажних засобів.
➡ Це основа для міжнародного тиску та майбутніх компенсацій.
🚢 Тіньовий флот Росії - під тиском
▫ Працюємо в ІМО над ускладненням роботи російського тіньового флоту.
У листопаді ми організували брифінг для 50 дипломатичних представників з 44 країн, присвячений цій темі.
Нагадую, що тіньовий флот приносить Росії більше 70 мільярдів доларів щорічно, що становить приблизно 200 мільйонів доларів кожного дня! Щодня.
І кожне рішення, кожне обмеження, кожна відмова від страхування або реєстрації судна тіньовий флоту - мінус мільярди для воєнної машини рф.
Ну а кожен виведений з тіньового флоту корабель - окремий тост за нашу перемогу.
➡ Пріоритети на 2026 рік:
▫ Посилення морських санкцій щодо рф в рамках Міжнародної морської організації, а також активізація зусиль для ліквідації лазівок, що дозволяють функціонувати тіньовому флоту рф.
▫ Фінансування інфраструктурних ініціатив від Міжнародного транспортного форуму.
▫ Інтенсивна діяльність в межах Комітету з управління житлом та землекористуванням, а також Комітету внутрішнього транспорту Європейської економічної комісії ООН, Міжнародної гідрографічної організації, де у 2026 році планується проведення виборів до керівних структур, і при цьому не повинно бути жодних згадок про агресора.