Новини світу фінансів

Зростання тарифів на вантажні перевезення від УЗ може негативно позначитися на валютних надходженнях в Україні, - зазначив експерт.

Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на коментар директора з транспорту "Ост-Вест Логістік Нетцверк" Миколи Сайгака.

"Укрзалізниця" використовує своє домінуюче становище та повідомляє всіх про намір підвищити тарифи. Але які наслідки це матиме для підприємств, які вже стикаються з нестачею робочої сили, зростанням цін на енергоресурси та підвищенням витрат на виробництво в умовах світового ринку? Тому, відверто кажучи, я сподіваюся, що раціональний підхід все ж переможе. Адже УЗ є державною компанією, що отримує фінансування з бюджету. Якщо в ім'я порятунку одного підприємства буде знищено кілька інших, то яка тоді буде перспектива для нашої економіки? - зазначив Сайгак.

Він зазначив, що раніше "Укрзалізниця" односторонньо підвищувала тарифи, плануючи отримати від цього збільшення 6-7 мільярдів гривень. Однак ці очікування не виправдалися, і в дійсності компанія не отримала жодного доходу.

"Обсяги виробництва знизилися. Ту ціль, яку ставила перед собою "Укрзалізниця", вона не змогла реалізувати. Відсутня будь-яка звітна інформація від Укрзалізниці стосовно цього. Отже, це підвищення виглядає як підвищення заради підвищення. І наразі ситуація залишиться такою ж", - впевнений фахівець.

Саме тому, переконаний він, держава має втрутитися у тарифну політику монополіста, і зважити всі ризики, які можливі у разі підвищення тарифів на вантажі, адже це може негативно вплинути на експорті сектори і значно зменшити валютні надходження до країни.

"Кабмін має розуміти, що одних терезах - підвищення тарифів і бонуси для "Укрзалізниці", а на інших - мінуси для економіки, приватних підприємств і великого бізнесу. Більшість підприємств розуміють, що з таким підвищенням їм немає сенсу працювати на експорт, тому що на світових ринках їхня продукція перестає бути конкурентоспроможною. Відповідно, якщо вони будуть менше відвантажувати, це менше надходження валюти в бюджет. А дуже недобрі наслідки для всієї держави", - резюмував Сайгак.

Нагадаємо, що раніше Європейська бізнес асоціація виступила проти планів "Укрзалізниці" підвищити тарифи на вантажні перевезення. Вони зазначили, що раніше "Укрзалізниця" вже підвищила тарифи на 70%, внаслідок чого вартість перевезення вугілля, руди та вапняку зросла на 140%, металу — на 70%, а зернових — на 65%. Це призвело до втрати частини вантажопотоку, оскільки багато клієнтів перейшли на автомобільний транспорт.

Асоціація також звернулася до уряду з проханням утриматися від підвищення тарифів на вантажоперевезення, оскільки підприємства в Україні вже стикаються з серйозними труднощами через енергетичну кризу та нестачу кадрів. Наступне підвищення вартості логістичних послуг лише погіршить ситуацію і прискорить закриття бізнесів.

Читайте також