Національний кешбек: які переваги отримують українські виробники?
"Національний кешбек" сприяє зростанню популярності товарів, виготовлених в Україні. У Міністерстві економіки України повідомляють, що за перші два місяці реалізації державної програми, яка підтримує українську харчову промисловість через участь у "Національному кешбеку", обсяги продажів цих продуктів збільшилися на 9,5%.
У нашому наступному сюжеті ми розглянемо, як державні програми впливають на поведінку споживачів і які переваги це приносить виробникам.
Олександр походить з Херсонщини. Село, в якому він виростав, наразі знаходиться під окупацією. Вже більше двох років чоловік проживає в Рівному, де влаштувався на роботу на підприємстві, що займається виробництвом макаронних виробів.
Олександр Сергійчук, тимчасово переміщена особа з Херсонщини:
Дім залишили, бізнес, все. Я займався промисловим виловом риби. Прийшлося перевчитися на роботу, незв'язану з морем. Зарплата влаштовує. До тридцяти.
Це підприємство щороку виробляє більше десяти тисяч тонн макаронів, які користуються популярністю у всьому світі.
Віктор Жабчик, керівник компанії, що спеціалізується на виробництві макаронних виробів:
Ми макарони відправляємо в Америку. Там є українські магазини. Їх дуже багато. Працюємо ми приблизно на сорок країн світу, зокрема і для партнерів з Італії, які відправляють ці макарони на другі континенти.
Незважаючи на війну, обсяги виробництва залишаються на тому ж рівні. Коли фронт почав потребувати "швидкої" їжі, була запущена нова виробнича лінія.
Віктор Жабчик, керівник компанії, що спеціалізується на виробництві макаронних виробів:
Ми зіткнулися з необхідністю забезпечити армію їжею, оскільки тоді закуповували різноманітні види макаронних виробів швидкого приготування з Туреччини, Польщі та інших країн. Тому ми вирішили встановити нове обладнання та запустити новий завод. І нам це вдалося зробити всього за 15 місяців.
На підприємстві працює понад сто людей. У планах керівництва - запустити ще кілька нових ліній, а отже й розширити штат.
Це вже територія Волині. На даному виробництві займаються виготовленням борошна. Новий млин був зведений після початку повномасштабної агресії.
Дмитро Сторожук, технолог підприємства з виготовлення борошна:
Цей борошномельний комплекс має потужність обробки 150 тонн м'якої пшениці на добу та 120 тонн твердої пшениці. Він обладнаний автоматизованими системами, що відповідають сучасним науковим і технічним досягненням.
В цьому місці виготовляють борошно чотирьох різних сортів. Для забезпечення контролю якості сировини використовується штучний інтелект. Цей пристрій аналізує кожне зерно та відсіює дефектні зразки.
Любов Киричук, керівниця компанії, що спеціалізується на виробництві борошна:
Наш товар створений із зерна, вирощеного на українських полях, за допомогою українських фермерів. Ми обробляємо 53 тисячі гектарів землі, а в нашій команді працює 1323 співробітники.
Це волинське борошно використовується для виготовлення макаронів у Рівному, що підтверджує повністю український виробничий процес. Обидва заводи беруть участь у програмі "Національний кешбек", яка стартувала в Україні всього два місяці тому. Проте виробники вже встигли оцінити її переваги.
На мою думку, додаткова реклама для компаній повинна мотивувати споживачів обирати українські товари, приносячи їм вигоду.
Надія Бігун, яка обіймає посаду заступника міністра економіки:
Коли ви купуєте товари, які виробляють тут, ви фактично платите зарплату людям, які роблять цей товар, ви фактично даєте бізнесу гроші, щоб він заплатив податки, ПДВ і так далі. Тобто своїми грошима ви фактично стимулюєте нашу економіку.
Борошно з Волині і макарони з Рівного доступні як у маленьких крамницях, так і у великих супермаркетах по всій Україні. При їх покупці споживач має можливість отримати повернення 10% від суми покупки.
Руслан, проживающий в Ровно:
Я звернув увагу на високу якість продукції наших виробників, особливо враховуючи, що держава компенсує 10% витрат. Це безпосередньо стосується мене як покупця, і ця підтримка викликає у мене великі позитивні емоції.
Олександр Лавренюк, керівник торгової точки:
"Національний кешбек". Програма стимулює людей купувати українські товари, заохочує підтримувати своє, бо така зараз ситуація робиться в країні, кожен допомагає один одному, тому що війна.
У Мінекономіки оголосили про перші результати: з моменту старту програми держава перерахувала учасникам вже більше 400 мільйонів гривень. Все більше компаній приєднуються до ініціативи "Національний кешбек". В магазинах представлено понад 300 тисяч товарів від 1600 виробників, які стали частиною програми.
Надія Бігун, яка обіймає посаду заступника міністра економіки:
Ми зробили сканер штрихкодів у "Дії". Якщо людина хоче знайти товар за "Національним кешбеком", а торгівельна мережа не підсвічує це, то можна відкрити "Дію" в розділі "Національний кешбек". У кутку відкрити камеру, навести штрихкод і через секунду програма показує, чи включено товар до "Національного кешбеку", чи ні.
Важливо знати, що для отримання коштів за програмою "Національний кешбек" необхідно відкрити картку в одному з банків, що належать державі. Кошти не зараховуватимуться на рахунок одразу після покупки, а лише в наступному місяці. Ви можете використати ці гроші на благодійність для армії, оплату комунальних послуг, медичні витрати, спортивні активності або відвідування кінотеатрів.