Новини світу фінансів

Марк Цукерберг інвестував у "метавсесвіт" 45 мільярдів доларів протягом чотирьох років — ця ж сума, яку витратив Ілон Маск на придбання Twitter.

Понад чотири роки тому Марк Цукерберг перейменував Facebook в Meta і інвестував десятки мільярдів доларів у свою концепцію метавсесвіту. Проте в реальності компанія не показала значних досягнень, що викликало сумніви щодо життєздатності цієї стратегії.

По суті, концепція метавсесвіту, яку виношував Цукерберг, перетворилася на фінансову безодню, що за цей час ввібрала неймовірні $45 мільярдів — ця сума практично дорівнює загальному ринковому капіталу соцмереж Snap і Pinterest або ж вартості, яку Ілон Маск витратив на придбання Twitter.

Понад десяток колишніх високопоставлених співробітників Reality Labs описали (через TechSpot) свій підрозділ як "нефункціональний та неорганізований" - часті зміни керівництва та постійні кадрові перестановки нібито спричинили хаос, оскільки багато менеджерів прийшли з інших підрозділів Meta, попри відсутність досвіду в AR та VR.

"Це було досить безладно. У програмному забезпеченні можна уникнути проблем, оскільки помилки та зміни трапляються постійно. У випадку з апаратним забезпеченням помилки можуть залишатися з вами на тривалий час," - зазначив один з колишніх співробітників у розмові з Yahoo Finance у 2024 році. Інший додав: "Вони займаються своєрідним службовим лотереєю. Включають до AR людей, які насправді не мають достатнього розуміння. Це не просто програма або новини в ваших руках, це комплексний досвід та апаратні засоби."

Якщо розглянути детальні фінансові дані, можна помітити, що збитки Reality Labs стабільно зростали протягом кількох років: вони перевищили $6 мільярдів у 2020 році, досягли $10 мільярдів у 2021, зросли до $13 мільярдів у 2022 та сягнули $16 мільярдів у 2023-му. У першому кварталі 2024 року компанія зазнала додаткових втрат у розмірі $3,6 мільярдів, що фактично нівелювало загальний дохід підрозділу за 2022 і 2023 роки разом узяті.

На момент запуску концепція метавсесвіту від Meta отримала в загальному позитивну реакцію, і деякі великі медіагіганти, зокрема Disney, взяли її за приклад. Однак варто зазначити, що "мишача" компанія повністю закрила свій підрозділ два роки тому в рамках реструктуризації, в той час як Цукерберг все ще наполегливо тримається за цю ідею. У звіті про прибутки за минулий рік він зазначив, що втрати від метавсесвіту продовжать "значно зростати", хоча що саме це означає, залишається незрозумілим.

Читайте також