Манекен зазнала значних фінансових втрат - як уникнути тієї ж долі, що і блогерка, яка потрапила в шахрайську пастку - Фінанси

Який урок можна винести з історії блогерки, яка стала жертвою шахраїв і втратила свої кошти?
В української блогерки Ксюші Манекен вивели мільйони гривень з рахунку ФОП у Monobank через фейковий чат-бот банку в Telegram. Її ситуація демонструє загальну нестачу технічної грамотності в суспільстві й потребу покращити ситуацію в цій сфері, розповів у коментарі 24 Каналу фінансовий аналітик Андрій Шевчишин.
Перегляньте також, як Ксюша Манекен розповіла про ситуацію з крадіжкою 6,2 мільйона гривень і чому вона вважає, що винуватцем є monobank.
Аналізуючи ситуацію з викраденням грошей, експерт зауважує низку помилок, яких припустилася блогерка. Найперша стосується самостійного пошуку чат-бота підтримки Монобанку в Telegram, який вона здійснила з бажанням вивести частину грошей зі свого рахунку ФОП.
Їй потрібно було зайти в застосунок Монобанку і з нього перейти в підтримку - Телеграм-канал підтримки. Таким чином він був би авторизований і справжній. Шукаючи самостійно підтримку, вона з варіантів у пошуку обрала фейковий акаунт і почала спілкуватися зі злодіями, яким зрештою передала управління акаунтом. І з цього моменту вона вже нічого не могла контролювати. Гроші пішли по різних банках і людях. У цьому випадку Монобанк нічого не міг зробити, бо вона навіть до нього не дійшла з точки зору підтримки,
- висловлюється Андрій Шевчишин.
Другим недоліком, на який звертає увагу фінансовий аналітик, є те, що блогерка не помітила аномальність ситуації з переказами: чому раніше все функціонувало належним чином, а тепер виникли труднощі.
Потрібно було вийти й заново зайти в свій аккаунт, перевірити. Потім перезвонити на авторизовану підтримку. Але вона була впевнена в тому, що вона розмовляє саме з тими, з ким потрібно. Тут ситуація з самого початку була погана,
- каже Андрій Шевчишин.
Експерт підкреслює, що фінансовим установам слід більш активно боротися з шахрайством — зловмисними діями, спрямованими на викрадення платіжної інформації клієнтів, зокрема, виявляти фальшиві акаунти.
Насправді, так і відбувається. Служби безпеки банків уважно стежать за різними каналами, щоб виявити фальшиві акаунти. Після цього вони звертаються до відповідних інстанцій для їх ліквідації або ж контактують зі службою підтримки Telegram, пояснюючи ситуацію.
- підкреслює експерт у фінансовій сфері.
Одночасно важливо враховувати незвичайну фінансову активність на рахунках фізичних осіб-підприємців, яку банк має можливість контролювати та, за необхідності, блокувати до з'ясування її обставин.
Це незвичайна ситуація і сума. Менеджер мав би зателефонувати і дізнатися про намір провести операцію, запросити авторизацію. Він міг би перевірити або тимчасово заблокувати транзакцію для з'ясування обставин. Таким чином, протягом цього часу ані власниця, ані шахраї не змогли б отримати доступ до коштів. А банк у цей період міг би виявити, що це схоже на шахрайство. Таким чином, гроші залишилися б у безпеці.
- висловлюється Андрій Шевчишин.
На завершення, фахівець виділив кілька типових методів, за допомогою яких можуть викрадати кошти з особистих карток та рахунків фізичних осіб-підприємців:
У технічній підтримці Монобанку 24 Каналу підкреслили, що важливо не ділитися своїми персональними даними, пов'язаними з карткою, а також самою карткою з іншими особами. Вони також наголосили, що їхні працівники ніколи не запитують особисту інформацію.
Увага! Для зв'язку з банківською підтримкою користуйтеся лише офіційним чатом. Наприклад, у додатку Монобанку після блокування виписки доступна кнопка "Служба підтримки".