Новини світу фінансів

Комунальний телеканал "МАРТ" звернувся до бюджету Миколаєва з проханням виділити 900 тисяч гривень для придбання нових камер, необхідних для трансляції сесій.

Телекомпанія "МАРТ" звернулася до міської ради з проханням виділити 900 тисяч гривень на обладнання для прямих ефірів. Фото: архів МикВісті

Комунальний телеканал "МАРТ" звернувся до міського бюджету Миколаєва з проханням виділити 925 тисяч гривень для модернізації обладнання, яке використовується для трансляції сесій міської ради.

Про це стало відомо під час обговорення фінансування підприємства на 2026 рік на засіданні бюджетної комісії міської ради, пишуть "МикВісті".

Директор комунального підприємства Віталій Мехеда пояснив, що у фінансовому плані на 2026 рік загальні витрати телеканалу становлять 8,7 мільйона гривень. За його словами, це кошти на поточну діяльність телеканалу -- заробітні плати, нарахування та інші обов'язкові витрати, які "МАРТ" планує покривати за рахунок власних доходів від надання інформаційних послуг.

Окремо телеканал просить поповнити статутний капітал на 925 тисяч гривень. Ці кошти, за словами Віталія Мехеди, необхідні для оновлення технічного обладнання, зокрема закупівлі однієї відеокамери, комплекту об'єктивів та іншої техніки, потрібної для забезпечення трансляцій пленарних засідань міськради та її комісій.

На даний момент наші відеокамери морально та фізично вичерпали свої ресурси. Ми навіть змушені використовувати особисті пристрої операторів, що є неприйнятним. Підкреслюю, що для цих коштів нам потрібна хоча б одна нова відеокамера та набір об'єктивів для різних завдань. Найголовніше - це технічне забезпечення для якісних і стабільних трансляцій пленарних засідань Миколаївської міської ради і комісій, особливо коли рада повернеться до повноцінного офлайн-формату засідань, - зазначив він.

Віталій Мехеда підкреслив, що з переходом міськради на офлайн-формат роботи, трансляції в реальному часі вимагають додаткових ресурсів.

Під час обговорення депутат Андрій Кучеренко поцікавився аудиторією телеканалу, оскільки звернув увагу на низьку кількість переглядів окремих відео на YouTube.

У відповідь Віталій Мехеда повідомив, що "МАРТ" є не лише ефірним телеканалом, а й мультимедійним майданчиком, який працює у соціальних мережах. За його словами, наразі телеканал має 80 тисяч підписників на YouTube, 70 тисяч. у Facebook, 10,5 тисяч -- в Instagram, 3,5 тисячі -- у Telegram та 34 тисячі у TikTok. Загалом у соціальних мережах це близько 200 тисяч підписників, яких він назвав сталою аудиторією. Окрім цього, телеканал має потенційну аудиторію як ліцензований ефірний мовник -- понад 500 тисяч глядачів, зазначив він.

Він також зазначив, що бюджетні кошти, призначені на 2025 рік для організації прямих трансляцій сесій Миколаївської міської ради, вже вичерпані. Незважаючи на це, телеканал все ж проведе сесію, заплановану на 30 грудня, безкоштовно. Відповідаючи на питання про те, чому ці витрати не були передбачені окремо в бюджеті міськради, Віталій Мехеда пояснив, що попередні оцінки враховували онлайн-формат роботи ради, тоді як повернення до офлайн-засідань призвело до збільшення витрат на персонал і технічне забезпечення.

Він підкреслив, що "МАРТ" являє собою комунальне підприємство, засноване міською радою, яке функціонує на благо громади та сприяє інформаційній стабільності Миколаєва.

-- За великим рахунком, ми комунальне підприємство. Нашим засновником є Миколаївська міська рада. Нашим власником є вся міська громада. Ми працюємо в інтересах громади, в інформаційному полі. Ми виконуємо свою таку соціальну медійну функцію. Ми підприємство критичної інфраструктури та забезпечуємо за великим рахунком інформаційну стійкість Миколаївської міської громади. Ми бачимо, яка сьогодні яке специфічне інформаційне поле і воно, не побоюсь цього слова, токсичне..., - додав Віталій Мехеда.

Нагадаємо, що в 2023 році миколаївська телерадіокомпанія "МАРТ", яка функціонує як комунальне підприємство міської ради, інвестувала 1,5 мільйона гривень у купівлю світлодіодного LED-екрану розмірами 5 на 3 метри.

Читайте також