Компанія "Київстар" має намір за рахунок інвестицій у розмірі $1 мільярда збільшити частку доходів, що не походять від телекомунікацій, до 50% протягом наступних п'яти років.

Доля доходів, що не пов'язані з основною діяльністю найбільшого українського оператора зв'язку "Київстар", до кінця цього року сягне приблизно 20%. Протягом наступних п'яти років цей показник має зрости до 50% завдяки запланованим інвестиціям у розмірі $1 млрд на найближчі три роки. Про це повідомила Зоя Дроншкевич, директорка з бізнес-розвитку "Київстар" та член наглядових рад Helsi.me та Uklon.
"Протягом наступних п'яти років ми плануємо, що наші інвестиції, які складають близько одного мільярда доларів протягом трьох років, дозволять нам отримати приблизно 50% доходів у групі компаній з нетелекомунікаційного сектору. Це наша амбітна мета," - зазначила Дроншкевич на форумі Forbes Money у Києві.
Серед напрямків таких інвестицій "Київстару", який цього року придбав Uklon та викупив частку миноритарїв Helsi, вона назвала охорону здоров'я, освіту, фінтех, розваги, реклама.
"Ми проводимо кілька захоплюючих органічних експериментів, які мають потенціал стати неорганічними. Крім того, у нас є стратегічні інвестиції в окремі галузі, що допоможуть нам досягти необхідних показників для реалізації наших цілей," - зазначила директорка з розвитку бізнесу.
Вона також акцентувала увагу на тому, що ключовим завданням є збільшення доходів шляхом використання синергій між цими підприємствами.
"Наша стратегія полягає не в тому, щоб вказувати телекомунікаційним компаніям, як діяти, а в наданні їм можливості отримати доступ до капіталу, скористатися синергією між телекомом та екосистемою, а також у створенні нових цінностей та масштабуванні українських продуктів за межами країни", - зазначила Дрошкевич, коментуючи підходи "Київстар" до співпраці з партнерами.
Коментуючи викуп до 100% Helsi, вона повідомила, що це не остання угода в сфері охорони здоров'я.
"Безумовно, ми плануємо розвивати сектор охорони здоров'я протягом кількох наступних років. Це стане основою для формування цілісної екосистеми. Крім того, ця ініціатива буде інтегрована в ширшу екосистему та галактику компанії 'Київстар', - зазначила директор."
За словами Дроншкевич, йдеться не лише про розширення B2C-сегменту, де користувачі незабаром зможуть ознайомитися з новими продуктами в додатку Helsi, але й про інвестування в B2B-ініціативи. "Ми, наприклад, нещодавно затвердили інвестиційний проект у приватні медичні заклади і плануємо активно конкурувати на цьому ринку", - зазначила вона, також акцентуючи увагу на розвитку медичного страхування.
Вона додала, що окрім того компанія здійснює інвестиції в R&D для експансії за кордоном, і певні елементи екосистеми будуть розширюватися і на ринки VEON - материнської компанії "Київстару".
"Ми вже виростили другого гравця на ринку в ентертеймент - OTT TV "Kyivstar TV", і ми будемо розвивати цей напрямок далі. Однозначно, нам дуже цікавий фінтех, який дуже органічно вписується в екосистему. Це далеко не проста історія", - перерахувала наступні напрямки директорка з бізнес-розвитку "Київстар". Вона уточнила, що в фінтеху є вибір між органічним та неорганічним сценарієм.
Дрошкевич також відзначила, що інвестиції в сферу доставки, зокрема через придбання Uklon, вже принесли компанії певний відсоток доходів.
"Сферою наших інтересів також органічно є Advertising Tech, де наші клієнти, наші дані і наявність нашої екосистеми є конкурентною перевагою для цього бізнесу. І допоможе йому створити додаткові доходи", - зауважила директорка.
За її словами, "Київстару" також цікаві B2B SAS рішення і B2B фундаментальні інфраструктурні напрями. Вона нагадала, що оператор вже став найбільшим в Україні дистрибутором Microsoft, й це велике стратегічне партнерство буде розвиватися й надалі.
Дрошкевич також підкреслила великий інтерес компанії "Київстар" до освітнього сектору та зазначила, що вже провела інтерв'ю з 17 засновниками LMS-платформ (систем управління навчанням) в Україні.
"Протягом минулого місяця я мала зустрічі з вісьмома різними засновниками. Ми визначили трійку лідерів, які представляють абсолютно різні галузі. Можливо, ми розпочнемо з комерційних партнерств або ж відразу з joint venture, і безумовно, нас цікавить також освітній сектор", - зазначила директорка.