Фінанси з-за меж України: які кошти вважаються доходом та підлягають оподаткуванню
Громадяни України, які отримують фінансові кошти з-за меж країни, зобов'язані в деяких ситуаціях декларувати ці прибутки і сплачувати податки з них. Це правило поширюється не тільки на доходи від праці, а й на інші джерела доходів, такі як дивіденди, доходи від оренди нерухомості та успадковані активи.
Про те, які іноземні доходи підлягають оподаткуванню в Україні та як уникнути подвійної сплати податків, повідомила Державна податкова служба України.
Які доходи з-за кордону потрібно декларувати
Громадяни України, які є податковими резидентами, зобов'язані звітувати про доходи, отримані з-за кордону, якщо ці доходи не підлягають звільненню від оподаткування відповідно до норм Податкового кодексу України або міжнародних угод.
До категорії іноземних прибутків входять, зокрема:
* виплати дивідендів і відсотків;
* роялті*
* доходи від оренди нерухомості;
* прибуток від реалізації активів за межами країни;
* спадщина та подарунки;
Here’s a unique version of your text: * призи;
* альтернативні доходи, здобуті поза межами України.
Такі доходи враховуються в загальному річному оподатковуваному доході резидента України.
Які податкові зобов'язання необхідно виконати?
Ставка податку на доходи фізичних осіб для іноземних доходів становить 18%. Водночас для деяких видів надходжень передбачені окремі правила. Наприклад, дивіденди, нараховані нерезидентами, оподатковуються за ставкою 9%.
Окрім цього, доходи, отримані фізичними особами з-за кордону, підлягають оподаткуванню військовим збором за ставкою 5%.
Як уникнути подвійної сплати податків
Якщо людина вже сплатила податок з іноземного доходу в іншій державі, у передбачених міжнародними договорами випадках цю суму можна зарахувати під час визначення податкових зобов'язань в Україні.
Для цього під час подання річної податкової декларації потрібно:
* вказати суму податку, сплаченого за межами країни;
* мати документальне підтвердження його сплати;
* взяти до уваги умови міжнародної угоди України щодо запобігання подвійним оподаткуванням.
Раніше портал Знай інформував, що якщо ви продали автомобіль, варто бути готовим до податкових зобов'язань: яку суму потрібно буде сплатити державі.
Наш портал також повідомляв, що якщо ви продаєте третю земельну ділянку протягом року, вам потрібно буде сплатити 23% податку державі: податкова служба оголосила максимальний тариф.
Крім того, ми писали, можна отримати звільнення від податків: важлива умова для українців.