Apple знову займає перше місце у рейтингу найцінніших брендів у світі.
Компанія Microsoft зайняла другий ранг у рейтингу. Третє місце відведено компанії Google, тоді як Amazon займає четверту позицію. На п’яту сходинку піднявся бренд Walmart, піднявшись з шостого місця.
Компанія Apple знову здобула титул найдорожчого бренду в світі, утримуючи його вже протягом двох років поспіль. Це підтверджується даними щорічного дослідження Brand Finance Global 500. За останній рік вартість бренду Apple зросла на 11%, досягнувши 574,5 мільярдів доларів.
Компанія Microsoft, яка продемонструвала підйом на 35% (до $461,1 млрд), посіла друге місце. На третьому місці - компанія Google (+24%, до $413 млрд), четверте місце посідає Amazon (+15%, до $356,4 млрд). На п'яте місце з шостого піднявся бренд Walmart - його вартість підскочила на 42% до $137,2 млрд.
Також у десятці найдорожчих брендів знаходяться Samsung ($110,6 млрд), TikTok ($105,8 млрд), Facebook (інформаційний ресурс забороненої в РФ та визнаної екстремістської організації Meta) ($91,5 млрд), Nvidia ($87,9 млрд) та State Grid Corporation of China ($85,6 млрд). Зазначається, що вартість бренду Nvidia за рік підскочила майже вдвічі.
Найдорожчою маркою в Європі стала Deutsche Telekom, яка посіла 11-те місце у загальному рейтингу, зростаючи на 16% до $85,3 мільярдів.
Instagram зайняв 12-е місце з оцінкою в $79,9 млрд. Китайські банки ICBC та China Construction Bank посіли 13-те і 14-те місця відповідно, їхні вартості становлять $79,1 млрд і $78,4 млрд. Інший банк з Китаю, Agricultural Bank of China, розташувався на 16-му місці з показником $70,2 млрд, тоді як Bank of China зайняв 19-ту позицію з сумою $63,8 млрд.
Серед японських компаній на перше місце вийшла Toyota, зайнявши 18-у позицію з оцінкою в $64,7 мільярда, що на 23% більше, ніж раніше.
Також варто зазначити, що бренд e& (раніше відомий як Etisalat, інтернет-провайдер з ОАЕ) продемонстрував рекордні темпи зростання вартості за минулий рік, збільшившись у вісім разів до $15,3 млрд. Протягом останніх п'яти років найбільший приріст зафіксували бренди DraftKings (з $18 млн у 2020 році до $5,1 млрд) та Fanduel (з $56 млн до $7 млрд), що стало можливим завдяки поступовій легалізації онлайн-гемблінгу в США.
У списку топ-500 опинилося 193 американських бренди, які складають більше половини загальної вартості, як зазначено в повідомленні. Китай представлений 69 брендами, тоді як Німеччина має 27 брендів, що становить 15% та 6% відповідно від загальної вартості.
Згідно з інформацією Brand Finance, загальна вартість 500 найцінніших брендів у світі в минулому році збільшилася на 10%, досягнувши майже $9,5 трильйона.
Дев'яте щорічне дослідження Brand Finance охоплює інформацію про понад 6 тисяч брендів з 41 країни та 31 галузі. У проведеному опитуванні взяли участь більше 175 тисяч людей.
Нагадуємо, що компанія Apple досягла ринкової капіталізації у 3,85 трильйона доларів і поступово наближається до рівня чотирьох трильйонів доларів, завдяки інтеграції функцій штучного інтелекту.
Як стало відомо, Європейська комісія наклала штраф на компанію Apple в розмірі понад 1,8 мільярда євро через порушення норм App Store, що стосуються постачальників музичних потокових сервісів.