"Цілком незаймана територія". МХП Косюка вивчає нові можливості на ринку.

Міжнародна компанія МХП, що спеціалізується на харчових технологіях та агробізнесі, прагне підвищити свою частку EBITDA, отриману з джерел, не пов'язаних із основним продуктом — курятиною, до понад 50%. Наразі цей показник складає близько 23%.
На форумі Forbes Money заступник голови правління з M&A компанії МХП Дмитро Зозуля зробив таку заяву, повідомляє Інтерфакс-Україна.
"Це мають бути або продукти з доданою вартістю, або продукти, які до курки взагалі не мають жодного стосунку, -- два магістральні напрямки: ми поглиблюємо переробку і дедалі більше і більше сировини переробляємо, а друга історія -- це M&A, це експансія", -- сказав він.
Зозуля додав, що другим стратегічним стовпом, якого має намір досягти МХП, є збільшення доходу, згенерованого за межами України, до 50%.
"Це не стосується експорту — це питання виробництва," — зазначив заступник голови правління з M&A.
Він підкреслив, що злиття та поглинання в МХП на сьогоднішній день виступають важливим фактором і інструментом для втілення стратегії компанії.
За його словами, варто говорити не стільки про конкретні угоди, скільки про стратегічні домени. "Ми дивимося, де ще можемо бути присутніми з точки зору реалізації стратегії стати кулінарною компанією", -- пояснив Зозуля.
Першим значним сегментом, який він виділив, стали заморожені продукти (Frozen Foods). "Це надзвичайно велика категорія, де є чимало учасників, і ми вже маємо там своє місце. Якщо проаналізувати ситуацію, то кожен новий продукт приносить подвоєну цінність," -- зазначив представник МХП.
Другим величезним доменом він назвав овочі. За його словами, знадобилося два роки і дослідження консалтингової Bain&Company, щоб охопити цей ринок.
"На мою думку, теперішній ринок виглядає як абсолютно невивчене поле. Україна, незважаючи на наявність всіх необхідних ресурсів для вирощування, все ще є нетто-імпортером. Тут діють не сотні, а тисячі учасників, і жоден з них не має реальних шансів стати лідером. Тому ми активно розвиваємо напрямок овочів і всі аспекти агровиробництва," -- наголосив Зозуля.
Він підкреслив, що наразі знаходиться на досить просунутій стадії переговорів з чотирма компаніями, які займаються вирощуванням, розподілом та переробкою продукції. "Ці компанії мають схожий рівень розвитку з оцінкою в межах 4-6 мільйонів доларів, а їхні власники мають 15-20-річний досвід у цій сфері. Вони вже зазнали чимало, добре розуміють ситуацію на ринку і мають зрілі амбіції. Ми ж готові надати їм ресурси для подальшого розвитку", - зазначив заступник голови правління з M&A компанії МХП.
Він додав, що в овочах ідея МХП полягає в тому, щоб знаходити таких маленьких чемпіонів, допомагати їм рости, розуміючи, що рано чи пізно це можна буде об'єднати в одну конструкцію.
МХП є провідним виробником курячого м'яса в Україні. Компанія обробляє площу в 360 тисяч гектарів у 12 різних регіонах країни. Її діяльність охоплює також виробництво зернових культур, рослинних олій та м'ясних продуктів, які експортуються до понад 80 країн світу.
Виробничі потужності агрохолдингу знаходяться в Україні та південно-східній Європі, а також мають дочірні компанії в Нідерландах, Великій Британії, Об'єднаних Арабських Еміратах, Саудівській Аравії та в країнах Європейського Союзу.
У 2024 році МХП зафіксував підвищення чистого прибутку на 1,4%, досягнувши показника в $144 мільйони. Водночас виторг компанії залишився на рівні попереднього року, склавши $3,046 мільярда порівняно з $3,021 мільярда у 2023 році.
Згідно з попередніми новинами, у березні 2025 року компанія МХП придбала 41% акцій одного з провідних виробників курячого м'яса в Іспанії.
У травні 2025 року МХП розпочав комерційне виробництво скрапленого біометану (Bio-LNG) і здійснив перші експортні поставки до Європейського Союзу.